Så er skoleåret gået i gang, og jeg har allerede lavet det lille bk-forløb.
Det er enkelt, giver stof til samtale og der er resultat med det samme.
Vi har lavet spor, aftryk af elevernes skosåler. Vi har talt om, hvad billeder kan fortælle, og hvor lidt der skal til. I dette tilfælde har jeg vist forskellige fodspor, nogle i sne, nogle i sand, med mudder og andre med bare tæer.
Et enkelt fodspor kan fortælle om hvor personen har gået, evt. for hvor længe siden. Har personen haft sko på eller ej, evt. alder (barn, voksen), evt. kvinde eller mand (skotypen).
Altså - alle billeder fortæller en historie... Og det er den ene pointe i det forløb jeg har lavet.
Bevidst eller ubevidst påvirker fodspor os i hverdagen. Hvor mon de fører hen? hvem har lavet dem? Skal jeg følge efter eller?
5.b har tegnet, klippet og så har vi sat dem på gulvet til skolens biblioteksdør.
Enten træder man på aftrykkene, ellers vil man slet ikke gå på dem og går uden om, ellers ser man dem ikke.
Vi får skolens elever til at undres - og det er hvad billedkunst skal.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar