torsdag den 15. maj 2014

Hvad er der i dåsen?

Tilføj billedtekst
Eleverne i 4.b har arbejdet med design. Vi har udgangspunkt i Andy Warhols berømte dåse, og talt om popkunstens tankegang og måde at inddrage den almene borger i kunstverdenen.

Så gik snakken og ideerne på at skulle designe deres egen dåse. Jeg købte et stort udvalg af dåser fra den lokale Rema 1000, og vi talte om deres udseende, og vores forventninger omkring indholdet, ud fra vores førstehåndsindtryk.

Opgaven:
 Eleverne fik en stor (tom) dåse, fra vores skolekantine, og så skulle de først finde ud af hvad der skulle være i deres dåser.
Vi besluttede at det skulle være sjovt og usædvanligt, det der skulle være i. Eleverne fandt på mange sjove og umulige ting, såsom regnbuer, bløde bolde, bløde bamser, energidrik, små kys og drageæg.
Vi fandt  ud af at der skulle være mange farver, tydelig indholdsbeskrivelse på, firmanavn, vægt, stregkode og et billede af indholdet.
Dernæst talte vi om hvor det skulle sidde - her er det vigtigt at man kan se det meste fra en side. Når dåserne står på hylderne i supermarket, er det vigtigt at man kan se hele forsiden uden at skulle dreje dåsen.

Jeg synes de er blevet FANTASTISKE - bedøm selv!











Ingen kommentarer:

Send en kommentar