tirsdag den 13. maj 2014

Dåser der kan det hele


Jeg har været ude og rejse en del uger, og brugt noget af tiden på at tegne.
Endelig var der tid - lang tid - til fordybelse og fokus. Det har jeg savnet, da hverdagen desværre ikke giver plads til, lige netop dette.

Jeg valgte at fokusere på dåser. Det gjorde jeg af flere grunde. Først og fremmest fordi, de kan tages med, er over det hele, og man får drukket nogle stykker.

Derudover er det et fantastisk tegne motiv. Det er muligt at arbejde med dimensionerne, perspektivet, formen, farverne, lys/skygge.

Jeg har besluttet mig for at samle en lille udvalg, og bruge det til min sommerworkshop - hvor vi skal tegne.
Det er også oplagt at bruge i billedkunstundervisningn - her kan det i de små klasser være en klargjort form på dåsen, så eleverne kun skal koncentrere sig om lys/skygge og evt. farverne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar